Vores historie

Altid tæt på kunderne

Redning Danmark blev etableret i 2017 af en række erfarne stationsejere med mange års erfaring fra branchen. Derfor har fleste af vores aktionærer en baggrund, som stiftere og ejere i autohjælpsbranchen.

Ejerne af stationerne har leveret vejhjælp i mange år – nogle i flere generationer. Derfor har vi meget stor erfaring inden for vores område. At yde vejhjælp og god service er en del af vores DNA.

For kunne levere endnu bedre services til vores kunder, købte vi ved udgangen af 2017 vejhjælpsvirksomhederne DK Assistance A/S og DK Vejhjælp A/S.

”Vores ejerforhold og organisering i Redning Danmark betyder, at vi er meget tæt på vores kunder og den daglige drift. Det er vigtigt for os, at du som kunde altid oplever, at der er mennesker bag Redning Danmark, og at vi er nemme at komme i kontakt med – og at vi hurtigt og effektivt kan bringe dig videre, når uheldet er ude”.

Ordentlighed og ansvarlighed

Redning Danmark bygger på klare og stærke værdier.

Vores grundlæggende værdier kan beskrives meget enkelt: Ordentlighed og ansvarlighed

I alt, hvad vi gør, ønsker vi at udvise ordentlighed og ansvarlighed. Det gælder i alle vores relationer til kunder, leverandører, samarbejdspartnere, medarbejdere og det omkringliggende samfund

Vi ønsker at udtrykke vores værdier bl.a. som det:

  • At levere værdi og services af høj kvalitet,
  • At have de interne processer og systemer på plads,
  • At agere ansvarligt i alle situationer
  • At have den rette grundlæggende tankegang om ordentlighed og ansvarlighed implementeret i hele organisationen

 

Vores værdier er en forudsætning for at skabe tryghed for kunderne og medarbejdere til opnå den troværdighed og tillid, som vi ønsker at bygge vores virksomhed på.

Fra telefonopkald til redning

Telefonopkald til vagtcentral

Redning Danmarks egne erhvervs- og privatkunder ringer direkte til vores vagtcentral i Fredericia. Ved uheld kontakter du derfor den døgnbemandede vagtcentral på telefon 69 69 74 98. Redning Danmark er også underleverandør til andre førende redningsvirksomheder. Her modtager vi opkaldene direkte fra andre vagtcentraler.

 

Organisering af redninger

Via vores effektive og moderne it-systemer organiserer vores vagtcentral og redningsstationer de enkelte redninger, så kunderne kan assisteres hurtigst muligt over hele landet. 

 

Vurdering af behov

Sammen med dig vurderer vi, hvilken form for materiel der skal sendes frem for at løse netop dine udfordringer. Vi har materiel, der kan håndtere alle former for vejhjælp.

 

Hjælp på uheldsstedet

I hovedparten af tilfældene er vi fremme inden for en time og vurderer straks efter ankomst, hvad der kan gøres, for at du eller dine medarbejdere hurtigst muligt kan komme videre. Nogle problemer kan klares direkte på uheldsstedet, mens andre er mere komplicerede og kræver bugsering til værksted.

 

Kunden hjælpes videre

Vi løser altid virksomhedens behov for assistance og hjælper dig videre hurtigst muligt. Hvordan vi gør det afhænger af den enkelte situation og af, hvad vi har aftalt.

Samfundsansvar

Vi tager vores samfundsansvar alvorligt

I Redning Danmark bestræber vi os på at drive vores virksomhed på en etisk, ansvarlig og bæredygtig måde. Vi lever op til lovgivningen på alle de områder, hvor vi har aktiviteter. Vi er specielt fokuseret på vores samfundsansvar inden for områderne menneskerettigheder, medarbejderforhold samt klima og miljø.

 

Menneskerettigheder

Vi beskytter og fremmer menneskerettighederne, som blandt andet er defineret af FN, og vi behandler vores medarbejdere med værdighed og respekt. Vi respekterer medarbejdernes ret til foreningsfrihed og anerkender retten til at være medlem af en fagforening eller andre kollektive forhandlingsfællesskaber.

 

Medarbejderforhold

Redning Danmark ønsker at være en ansvarlig arbejdsgiver. Vi bestræber os på at tilbyde medarbejderne gode og sikre arbejdsforhold – ikke mindst i de udfordrende situationer, som er en del af vores arbejde. Vi ønsker at tilbyde medarbejderne et inspirerende jobindhold, og vi søger løbende at motivere og uddanne medarbejderne. Vi ved, at glade og tilfredse medarbejdere skaber glade og tilfredse kunder.

 

Klima og miljø

I Redning Danmark bestræber vi os løbende på beskytte miljøet bedst muligt og på at reducere miljøpåvirkningen fra vores aktiviteter, blandt andet ved at organisere vores arbejde så effektivt som muligt og optimere logistikken i forbindelse med tilrettelæggelsen af vejhjælpen.